Nu kan het echt beginnen! - Reisverslag uit Arica, Chili van Pier Dolmans - WaarBenJij.nu Nu kan het echt beginnen! - Reisverslag uit Arica, Chili van Pier Dolmans - WaarBenJij.nu

Nu kan het echt beginnen!

Door: pierdolmans

Blijf op de hoogte en volg Pier

23 Augustus 2011 | Chili, Arica

Donde-estas-tu.ahora, dat is woarbendegaj.nou in het Spaans. Yo soy en Arica, la ciudad mas norte de Chile. Het Spaans gaat me beter af dan verwacht, gelukkig maar, zo kun je nog eens een praatje maken tijdens je reis... :-)

Gisteren avond om 22u lokale tijd in mijn hostel aangekomen, waar de eigenaresse op me had gewacht. Leuk hostel en zeer vriendelijke mensen! De heenreis was 38 uur van deur tot deur, verdeeld over 100 km auto, 4 vluchten van in totaal 15.000 km, 12 uur wachten en 20 km fietsen. Voorafgaand aan dat laatste onderdeel, moest ik eerst mijn fiets tussen de flarden doos uit peuteren. De mensen op het vliegveld hadden er alles aan gedaan om mijn stalen reisgenoot te slopen, maar 15 kg staal van American Eagle uit 1998 krijg je niet zomaar stuk! Wel was de vork van mijn BOB YAK verbogen, zodat het wieltje niet meer paste. Recht gebogen, maar is wel zwak punt geworden, hopen dat ie heel blijft! Dan de rit: de engste 20 km van mijn leven! Allereerst was het donker, ik moe en straatverlichting afwezig. Met lampjes was ik goed zichtbaar, maar auto's verwachten je natuurlijk niet op een fiets en stenen en gaten zie je pas op 6m aankomen, bij een snelheid van 6 m/s best laat, zeker met het reactievermogen dat bij een Jetlag hoort. "Is dat nu allemaal zo eng?", hoor ik je nu denken... Nee, maar achterna gezeten door valse grommende en blaffende honden, met in een hand een steen en in de andere je zwabberende stuur wel, scheet bijna in m'n broek! Maar heb t overleefd en hoef de volgende 7 weken niet meer in het donker te rijden. :-)

Vandaag lekker uitgerust, bijgetankt en proviand ingeslagen. Ik zit nu met versgeperst glaasje sinaasappelsap en combinatie van rustige muziek en ruisende zee over de golvende Pacifische Oceaan te staren. En een pelikaan aan mijn lijstje van dieren in het wild toegevoegd. Ben er klaar voor, morgen gaat het echt beginnen!

Vertrek dan voor 312 km woestijn op weg naar Iquique. 's nachts camperen onder de sterren, overdag het prachtige landschap in me opnemen, Atacama woestijn, here I come! Het weer is prima, wolken en zon bij zo'n 15 graden en een licht briesje. Op mijn facebook account kun je me dagelijks volgen middels mijn GPS tracker. Anders tot in Iquique!

Groetjes.

Pier

  • 23 Augustus 2011 - 20:46

    Astrid:

    Hola! Hihi, bueno comienzo su aventura! Pero tu no eres un cobarde?? Verdad? ;)
    Buen viaje y muchos suerte!
    (zo kan ik mijn spaans ook weer even uit de kast halen haha)

  • 23 Augustus 2011 - 22:05

    Pier Dolmans:

    Hola Astrid! Es muy bien practicar mi Español con tigo. Escribir es mas dificil que hablar...

  • 24 Augustus 2011 - 13:46

    Arij:

    yo blabla espanol (tam)bien!
    of toch niet? in ieder geval fijn om te horen dat je (goed:) bent aangekomen.

  • 24 Augustus 2011 - 13:53

    Ana Lagoa:

    Hi Pier!!!!

    Glad to know you arrived after all that time travelling. Though i could not understand all you advaenture till arrive at the hostel, I got an idea that the aventure started immediately when you landed.
    Well.... GOOD LUCK... enjoy and I hope you see the brightest stars at night.
    Groetjes,
    Ana

  • 24 Augustus 2011 - 19:40

    Josine Vanni Peter:

    Hoi Pier! Veel succes met het fietsen! Zo te horen heb je al veel meegemaakt... Maak er een mooie reis van en maak veel foto's! Groetjes Vanni, Peter en Josine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Arica

Fietsen in Chili

Recente Reisverslagen:

09 Oktober 2011

Fietsen in Chili

06 Oktober 2011

Precies 2600 km en ik ben er!

03 Oktober 2011

Laatste grote etappe

27 September 2011

De natuur in!

22 September 2011

Afwisselend weekje
Pier

Fietsreis door Chili

Actief sinds 13 Aug. 2011
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 44988

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2011 - 10 Oktober 2011

Fietsen in Chili

Landen bezocht: