3 dagen langs de oceaan - Reisverslag uit Tocopilla, Chili van Pier Dolmans - WaarBenJij.nu 3 dagen langs de oceaan - Reisverslag uit Tocopilla, Chili van Pier Dolmans - WaarBenJij.nu

3 dagen langs de oceaan

Door: pierdolmans

Blijf op de hoogte en volg Pier

31 Augustus 2011 | Chili, Tocopilla

Hallo allemaal,

Hier ben ik weer vanuit Tocopilla, zie deze link voor de exacte locatie van mijn lunch vandaag... (http://fms.ws/5rC_6/22.08977S/70.19836W) Ik had een heel dagboek bijgehouden op mijn telefoon, maar die komt hier nergens op internet en via de datakabel lukt het ook niet, dus dan maar een kort bericht en wat foto´s.

Heb 3 dagen langs de oceaan gefietst, heerlijk heuvel op heuvel af met steeds uitzicht op de ruige kust. Vanaf morgenvroeg de bergen in via klim van 30 km, dan een van 26 km en dan een van 19 km naar uiteindelijk 3400m, dan stukje afdalen en ik ben zaterdagavond hopelijk in San Pedro de Atacama.

Heb onderweg een paar zware aanvallen van wilde honden moeten afslaan, de ergste gisteren avond door een roedel van minstens 10 stuks die niet aflieten, ondanks de paar stenen die ik naar ze wist te gooien. Had flink de schrik erin, het laatste dat ik hier wil, is een ziekenhuis zoeken binnen 24 uur voor 12 rabies spuiten! Heb nog niet de ideale methode gevonden om ze af te houden, behalve hard weg fietsen, maar wat nu als het steil bergop gaat? Dacht slim te zijn en hier in Tocopilla een plastic pistool te kopen dat van die bolletjes kan schieten (in Nederland illegaal). Maar dat wordt het ook niet, maakt nauwelijks herrie, bolletjes zie je niet en kunt er zelf blijkbaar ook mee in de problemen komen! Zit net 5 minuten rustig in internet-cafe, wordt ik op mijn schouder getikt door 3 miltairen en een agent die mij boos beginnen te foulleren en mijn paspoort willen hebben. Wat blijkt, ze dachten dat ik een gewapende gek was die hier de boel kort en klein wilde schieten, iemand had me op straat ermee zien oefenen. Die gaat dus ook weer de prullenbak in... Dan maar stenen gooien en hard fietsen...

Foto´s spreken verder voor zich...

Groetjes,

Pier

  • 31 Augustus 2011 - 20:13

    Astrid:

    Haha zo maak je wat mooie verhalen mee! Wel geniaal zo'n plastic pistool, maar toch minder als we je dadelijk vanuit de gevangenis vrij kunnen kopen.... Pas idd maar op voor die honden. Wellicht kun je wat water van je bidon (in de ogen) spuiten, al moeten ze dan wel al gevaarlijk dichtbij zijn... En die ultrasoundpiepsystemen hebben ze natuurlijk in Chili niet.

    Wij hebben net weer een paardrijdavontuurtje beleefd, waarbij Janneke's paard probeerde Marjolein aan te vallen, maar dat is mislukt :)

    Geniet er verder van! Kom je eigenlijk meer fietsende mensen tegen??

    xx

  • 31 Augustus 2011 - 21:05

    Pier Dolmans:

    Goeie tips! Ik had gedacht meer mensen op de fiets tegen te komen, maar nog geen gezien tot nu toe. Als ik er een zie, hou ik hem of haar tegen hun verhaal te horen denk ik...

  • 31 Augustus 2011 - 21:09

    Marjolein:

    Ik heb de aanval van Jan haar paard gelukkig kunnen afslaan ;-)
    De volgende keer neem ik ook een plastic pistooltje mee met het paardrijden ;-)
    Vraag anders nog maar eens rond aan de locals wat ze tegen el pero doen, misschien hebben zij nog een gouden tip!
    x!

  • 01 September 2011 - 07:53

    Tina:

    Wat eet je daar, lekkere vis? Groeit er nog een plantje? veel sterkte met de honden!

  • 01 September 2011 - 09:05

    Arij:

    de smiley had natuurlijk niet in de link moeten komen, daar moet dus "dubbele punt D" staan

  • 01 September 2011 - 12:49

    Marc W:

    Hi Pier,

    Hoe komt het dat gij zo bang bent van een paar "wilde" zeehonden, hahahaha. Beste wat ge kunt doen is ze niet wakker maken. Veel plezier nog!!!

  • 03 September 2011 - 12:51

    Josine:

    Hey pier vet eng die honden! Heb je lekker weer? En hoe maak je foto's van jezelf? Xxx en veel sterkte met de honden josine

  • 03 September 2011 - 12:51

    Josine:

    Hey pier vet eng die honden! Heb je lekker weer? En hoe maak je foto's van jezelf? Xxx en veel sterkte met de honden josine

  • 03 September 2011 - 16:07

    Pier:

    Foto's maak ik met zelfontspanner, danheb je 10 seconden tot hij klikt. Heb ontdekt dat mijn telefoon die optie ook heeft...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Tocopilla

Fietsen in Chili

Recente Reisverslagen:

09 Oktober 2011

Fietsen in Chili

06 Oktober 2011

Precies 2600 km en ik ben er!

03 Oktober 2011

Laatste grote etappe

27 September 2011

De natuur in!

22 September 2011

Afwisselend weekje
Pier

Fietsreis door Chili

Actief sinds 13 Aug. 2011
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 44989

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2011 - 10 Oktober 2011

Fietsen in Chili

Landen bezocht: